ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΤΩ ΤΗ ΛΙΓΗ ΓΝΩΣΗ ΜΟΥ ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

Φίλοι μου φιλότεχνοι, για αρχή θα κάνω μια μικρή... διαφήμιση στα βιβλία που με βοήθησαν πολύ να αποκτήσω τη μικρή γνώση η οποία αποδείχτηκε μεγάλη εμπειρία στη πορεία μου στη ζωγραφική.

Κατ' αρχήν τα βιβλία του Χοσέ Παρραμόν, εκδόσεις Ντουντούμη (http://www.doudoumis.gr/) που αναφέρονται από τα πρώτα βήματα στο σκίτσο, το φως, τη προοπτική, το χρώμα της σκιάς και άλλα πολλά τα οποία αφορούν όλα τα μέσα της ζωγραφικής, από υδατογραφία, παστέλ, ελαιογραφία, ή ακρυλικά και κατά δεύτερο, το βιβλίο του Τζο Φράνσις Ντόουεν, εκδόσεις ΙΩΝ (http://www.iwn.gr/) με τίτλο Υδατογραφία - τεχνικές ακουαρέλας - Δύο βιβλία σε ένα, το οποίο έχει καταπληκτικές τεχνικές για να φτιάξετε άψογες συνθέσεις.

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

ΟΔΥΝΗΡΗ ΛΥΤΡΩΣΗ

Κατ' αρχήν, στο μυαλό μου υπάρχει η σύνθεση και ψάχνω τρόπους να την υλοποιήσω. Για τον Χριστό, έβαλα τον ανιψιό μου να μου ποζάρει και μεγέθυνα το πρόσωπο του. Για τη Παναγία βρήκα από περιοδικό κάποιο πρόσωπο που είχε τη στάση που ήθελα και από άλλο περιοδικό την απόχρωση ενός δραματικού ουρανού.

Φτιάχνω το σκίτσο και πριν βάλω το σκούρο χρώμα του ουρανού, καλύπτω με αυτοκόλητη χαρτοταινία τα μέρη όπου θα μπει το χρώμα του δέρματος.

Για το σκούρο του ουρανού, ανακάτεψα ούλταμαριν, καρμίνιο και καμένη όμπρα...
...και για το πορτοκαλί, κίτρινο λεμονί, κίτρινη ώχρα, λίγο καρμίνιο (γιατί είναι δυνατό χρώμα),λίγο βερμίλιο και ωμή σιένα.Πάντα κάνω διάφορες δοκιμές στο χρώμα για να πετύχω την απόχρωση που θέλω. Συνταγή δεν υπάρχει, αλλιώς θα έπρεπε να ζυγίζω κάθε χρώμα χωριστά πριν το ανακατέψω.

Αφού τελείωσα με τον ουρανό αφαίρεσα τη χαρτοταινία.
Για τα σκούρα φορέματα έφτιαξα δυο ειδών "μαύρα". Το ένα με καφέ βαν ντάικ, πρωσικό μπλε και καρμίνιο (αυτή η ανάμειξη δίνει ένα μπλε-μωβ χρώμα όταν ανακατευτεί με λευκό) και καφέ βαν ντάικ με πρωσικό μπλε και βερμίλιο (που δίνει ένα πρασινωπό).

Για το χρώμα του δέρματος, ανακάτεψα ωμή όμπρα, βερμίλιο, κίτρινο λεμονί και κίτρινη ώχρα και για τα πιο φωτεινά σημεία, ανακάτεψα μέρος από την προηγούμενη ανάμειξη με λευκό του τιτανίου που είναι ένα θερμό λευκό. Το λευκό του τσίγκου είναι ψυχρό λευκό και τοξικό.


Τις λεπτομέρειες τις φτιάχνω με σκούρα ανάμειξη και πινέλο στρογγυλό Νο 00 και 15/0. Το υπόλοιπο σώμα με πλακέ πινέλο Νο 8, βάζω πινελιές
σκούρο κι ανοιχτό και με ένα στεγνό παλιό πινέλο Νο 14 ανακατεύω στο καμβά τα δυο αυτά χρώματα για να υπάρχει αυτή η ομοιόμορφη διαβάθμιση από τη σκιά στο φως. Για τα γένια ή τα μαλλιά, χρησιμοποιώ ένα πινέλο βεντάλια από τρίχα χοίρου που είναι αργιωπή και κάνει γραμμώσεις.

Ο πίνακας ολοκληρωμένος. Στην άκρη του σώματος του Χριστού, στη σκούρα πλευρά, έβαλα μερικές πινελιές κόκκινες για να δηλώσω το μαστίγωμα, ορμώμενη από τη ταινία του Μελ Γκίμπσον "Τα Πάθη" που με συγκλόνισε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου