ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΤΩ ΤΗ ΛΙΓΗ ΓΝΩΣΗ ΜΟΥ ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

Φίλοι μου φιλότεχνοι, για αρχή θα κάνω μια μικρή... διαφήμιση στα βιβλία που με βοήθησαν πολύ να αποκτήσω τη μικρή γνώση η οποία αποδείχτηκε μεγάλη εμπειρία στη πορεία μου στη ζωγραφική.

Κατ' αρχήν τα βιβλία του Χοσέ Παρραμόν, εκδόσεις Ντουντούμη (http://www.doudoumis.gr/) που αναφέρονται από τα πρώτα βήματα στο σκίτσο, το φως, τη προοπτική, το χρώμα της σκιάς και άλλα πολλά τα οποία αφορούν όλα τα μέσα της ζωγραφικής, από υδατογραφία, παστέλ, ελαιογραφία, ή ακρυλικά και κατά δεύτερο, το βιβλίο του Τζο Φράνσις Ντόουεν, εκδόσεις ΙΩΝ (http://www.iwn.gr/) με τίτλο Υδατογραφία - τεχνικές ακουαρέλας - Δύο βιβλία σε ένα, το οποίο έχει καταπληκτικές τεχνικές για να φτιάξετε άψογες συνθέσεις.

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ

Αναζητώντας κάτι ιδιαίτερο για να απεικονίσω την Ανάσταση, έπεσα πάνω στο έργο, του Μιχαήλ Άγγελου "Η δημιουργία του Αδάμ" και αμέσως σκέφτηκα τη δική μου σύνθεση, που ήθελα όμως να παραπέμπει σ' αυτό το έργο.

Έβγαλα δυο φωτοτυπίες και στη μια, έκοψα το περίγραμμα των σωμάτων του Αδάμ και του Θεού.


Τα έκοψα περισσότερο, διαμελίζοντας τα και τα τοποθέτησα με τον τρόπο που σκέφτηκα τη σύνθεση μου και προσάρμοσα τη φωτοτυπία στο μουσαμά, τετραγωνίζοντας και τα δυο.

Έβαλα την αδελφή μου να μου ποζάρει για τα χέρια και τον άγγελο.



Στο φόντο έβαλα την αγαπημένη μου "μαύρη" ανάμειξη από καμένη όμπρα ούλτραμαριν και λίγο καρμίνιο. Από πάνω έβαλα πινελιές από καμένη σιένα.



Για το δέρμα, ανακάτεψα καμένη σιένα, ωμή όμπρα, λίγη κίτρινη όχρα, καρμίνιο και μπόλικο λευκό στα πιο ανοιχτόχρωμα σημεία. Μ' ένα μικρό πινέλο βάζω στο μουσαμά, μικρές πινελιές
και με ένα παλιό μεγαλύτερο πινέλο ανακατεύω τις αποχρώσεις σκούρες και ανοιχτές να έχουν ομοιόμορφη διαβάθμιση.


Για την απόχρωση των μαλλιών του αγγέλου, ανακάτεψα κίτρινο λεμονί του καδμίου, κίτρινη όχρα, πολύ λίγο βερμίλιο και καμένη σιένα. Για να φαίνοντε πιο "αλιθινά" πέρασα με σκούρο με ένα πινέλο βεντάλια από τρίχα χοίρου που δίνει γραμμωτές πινελιές, με ωμή όμπρα.


Για την πανοπλία, δεν ξέρω τι ανακάτεψα, γιατί χρησιμοποίησα όλα τα παλία χρώματα που είχα στη παλέτα μου. Δημιούργησα σκούρα και ανοιχτή απόχρωση με λευκό και με ένα μικρό πλακέ πινέλο καινούργιο σχετικά, ζωγράφισα με πουαντιγισμό για να πετύχω το σφυρίλατο.










Για τη λάμψη στο περιστέρι, το "Άγιο Πνεύμα" άφησα να στεγνώσουν τα χρώματα καλά, έκανα ένα περίγραμμα με πλούσια λευκή μπογιά και με ένα παλιό μεγάλο πινέλο τράβηξα προς τα έξω τη μπογιά. Το ίδιο έκανα και για το περίγραμμα του Θεού. Άφησα να στεγνώσει αυτό και μετά έφτιαξα τις λεπτομέρειες στα φτερά του περιστεριού και το μανδύα του Θεού.




Το έργο ολοκληρωμένο. In Finem Primum Coram.

1 σχόλιο: